Klarenbeekseweg 16
7381 AA Klarenbeek
tel 055 5051556
fax 055 5051604

Brandstoffen

Esso LogoWie diesel zoekt voor transport, aannemerij en de agrarische sector is bij Van Oorspronk aan het goede adres. We zijn bijzonder flexibel, zeer klantgericht en zijn u dan ook graag tot dienst. We leveren franco met eigen transport en door een efficiënte planning en strak voorraadbeheer kunnen we snel aan de wensen van onze klanten voldoen. Als ESSO-dealer hebben wij een constante aanvoer en kwaliteit van onze producten.

Tankauto van Oorspronk

Ons assortiment:

Esso Autodiesel EN 590 - 10 PPM
Van Oorspronk BV levert Esso Autodiesel EN 590 - 10 PPM met een zwavelgehalte van 10 PPM i.p.v. 50 PPM. (Autodiesel 50 PPM blijft leverbaar echter de accijns hierop wordt verhoogd)
Dit extreem lage zwavelgehalte is niet vereist omwille van het milieueffect. Het effect op zure regen van 10 ppm zwavel of 50 ppm zwavel is nagenoeg niet van elkaar te onderscheiden. Het extreem laag zwavelgehalte is echter nodig als maatregel voor bepaalde uitlaatgas technologieën. (Diesel Particle Filter, Exhaust Gas Recycling en Selective Catalytic Reduction)
De enorme vooruitgang die het laatste decennium werd gerealiseerd in dieselmotoren, introduceerde ook een nieuwe eis voor minimum smerend vermogen van dieselbrandstof voor bepaalde types van injectiepompen en van injectoren. Deze nieuwe eis is opgenomen in de Europese standaard voor diesel, EN 590, en wordt door ESSO ook gegarandeerd.

Air1-Adblue
Vanaf 1 oktober 2005 moet elke nieuwe bedrijfswagen met een dieselmotor, voldoen aan de Euro 4 uitlaatgas normering. Vanaf 1 oktober 2009 wordt de nog strengere Euro 5 norm van kracht. Hieronder leest u wat dit voor u betekent en wat Van Oorspronk hierin voor u kan betekenen:

Technologische ontwikkeling bij truckbouwers
Om de Euro 4 emissienormering te halen moeten truckbouwers zorgen voor motoren met een optimale verbranding en een nabehandelingsysteem van de uitlaatgassen. Truckbouwers streven altijd al naar motoren met optimale verbranding. Voor de nabehandeling van de uitlaatgassen zijn momenteel twee systemen ter beschikking: Exhaust Gas Recirculation (EGR) met Diesel Particle Filter (DPF) en Selective Catalitic Reduction (SCR). Simpel gezegd houdt dit in:

EGR = naverbranding van uitlaatgassen door ze weer gedeeltelijk op te nemen in het lucht/brandstof mengsel en vóór uitstoot het opvangen van onverbrande roetdeeltjes in een filter.
SCR = door te werken met een katalysator (AdBlue), wordt uitlaatgas omgezet in stikstof en water.
Gaat u over op een nieuwe dieselmotor, uitgerust met SCR, dan verplicht u zich om naast diesel ook AdBlue te tanken. Van Oorspronk is officieel Air1-AdBlue leverancier.

Voordelen
SCR motoren verbruiken tot 6 % minder diesel en krijgen evenals EGR motoren maximaal € 0,02 per kilometer korting op de tolkosten van de Duitse Autobahn (LKW-Maut) en  milieu-investeringsaftrek (MIA). Afhankelijk van uw huidige en toekomstige AdBlue verbruik kunt u kiezen voor de juiste verpakkings- of opslag mogelijkheid.